Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hogyan írjunk jó szöveget? | Szövegírás 101


Miért fontos a jó szövegírás honlapodon?

Az ingyenes látogatószerzés egyik leghatékonyabb eszköze a szövegírás, blogolás, tartalommarketing. Mondhatjuk persze, hogy ez sincs ingyen, hiszen idő foglalkozni vele. Az idő pedig pénz, akár Te csinálod (és olyan időt fordítasz rá, amikor pénzt is kereshetnél), akár megbízol vele valakit. Mégis, még mindig ez az egyik legalacsonyabb “befektetéssel” végezhető, ugyanakkor – ha jól csinálod – az egyik leghatékonyabb eszköz a mai marketing palettán.
online marketing marketing eszközök tartalommarketings szövegírás keresőoptimalizált szövegírás keresőoptimalizálás látogatószerzés blogírás blogolásSokszor hallom, hogy “az én szakmámban nincs miről írni”, nem olyan téma, nincs ihleted. Vagy éppen úgysem érdekel senkit a “rizsa”, csak megnézi az árakat, esetleg a referenciát és dönt. Nos, ki kell ábrándítsalak, az embereket a “rizsa” érdekli. Ezért olvasnak bulvárt, híreket, véle
ményeket, elmélkedéseket a buszon, a kocsiban a dugóban, munkahelyen a budin ülve, este az ágyban fekve.

Márpedig a te szakmádban is van miről írni, hiszen Te is kitanultad valahol a szakmát, tehát van róla létező információhalmaz. A termékedről meg még inkább lehet beszélni, hiszen ha bemegy egy vásárló a boltodba, és kérdéseket tesz fel róla, alapvető, hogy tudsz rá válaszolni. Nem?

Tovább olvasom...

Tovább

Keresőoptimalizált szövegírás

Irány a kereső! Cél az első hely.

 

Előző bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy miért fontos a látogató és keresőoptimalizált szövegírás, illetve tartalom. Itt leírtuk azt is, miért a célközönségednek kell elsősorban szóljon amit írsz és nem a keresőrobotoknak. A keresőoptimalizálás csak ennek a szem előtt tartása után kezdődhet, annak ellenére, hogy párhuzamosan oda kell figyelnünk erre is.

A keresőoptimalizálás mondhatnánk, hogy nem egzakt tudomány, hiszen nincs rá egy kiadott szabályzat, sőt, a keresőrobotok napról napra újabb dolgokra “figyelnek fel”. Éppen emiatt a keresőrobot-okosítás miatt nagyon naprakésznek kell lennünk a témában, és oda kell figyelnünk az aktuális kereső trendekre.

 

Mti is jelent a keresőoptimalizálás?

keresőoptimalizálás keresőoptimalizált szövegíráss szövegírás google látogatószerzés online marketing tartalommarketing blogírás blogolás

A SEO jó magyarosan “seó”, “szeó”, de ha angolul helyesen ejtenéd, mert miért ne akkor “esz-í-ó”, vagyis a Search Engine Optimization. Én a magyart kedvelem inkább, ez a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás az a tevékenység, mellyel egy weboldalt egy adott keresőszóra, keresőkifejezésre a keresőtalálati listákban előrébb juttatunk. Lehetőség szerint, optimális esetben az első helyre, de legalábbis az első oldalra.

Magyarországon alapvetően a Google keresőtalálati listájával foglalkozunk, mondhatjuk a Google-nek optimalizálunk. A keresők több, mint 96% a Google keresőjét használja, a többi kereső piaca 1-1 % mindössze.

Tovább olvasom...

 

Tovább

Webdesign trendek 2015-ben és tovább

Az idei év marketing trendjeiről írtunk már két cikket is itt és itt olvashatjátok arról, hogy mire fontos igazán odafigyelnetek idén, ha online marketing eszközökkel tervezitek (reméljük ma már mindenki így tesz!) elérni célközönségeteket.

Amiről azonban fontos még beszélni, hiszen folyamatos adaptációt igényel, az a webdesign trendek követése! Nem azért mert így menő, trendinek maradni, hanem mert a honlapod az egyik legerősebb marketing eszközöd manapság, és a használhatóság, a felhasználók szokásainak követése alapvető céged és online jelenléted életben tartásához!

A legfontosabb szempontok, amiket idén figyelembe kell venni új honlapod elkészítésénél:

1. A gesztusok fontosabbak mint a kattintások

...hiszen 2015-ben már a felhasználók, látogatóid nagy rése (és ez évről évre nagyobb arányú lesz) mobileszközökön tekinti meg honlapodat, amiken ujjunkkal igazán egyszerűen lehet görgetni (ha még nincs reszponzív, mobileszközökön könnyen használható honlapod, olvasd el ezt a cikkünket arról, hogy miért számíthat céged gyors halálra a keresőóriás szemében idén tavasztól).

Ez a trend egyre inkább affelé vezeti el az új honlapokat, hogy minél kevesebb aloldalra válasszák szét tartalmukat, és egyre inkább egy hosszú oldalon lehessen lapozni, akár úgy, mint a TIME magazin végtelenített hírolvasója, vagy Facebook oldalunkon, illetve hírfolyamunkban a hírek.sosmarketing webdesign honlapkészítés weboldalkészítés webdesign trendek

Tovább olvasom...

Tovább

Az a fránya Facebook…

Rengetegszer felmerül a kérdés “Miért kell nekem azért fizetni a Facebooknak, hogy a már nehezen, akár pénzért megszerzett Facebook oldal kedvelőimhez eljuttassak egy bejegyzést?”

Nos, mondhatnánk, hogy a kérdés jogos, hiszen még Schobert Norbert vállalkozó guru is feltette azt M. Zuckerberg nagytiszteletűnek.Mai napig ugyan kérdéses szándékkal, hiszen nehéz elhinni, hogy egy ekkora vállalkozás mögött ne álljon egy olyan marketinges apparátus, akik erre a kérdésre pontosan tudnák a választ és ne súgnák meg Norbinak, hogy ne tegyen fel buta kérdéseket Zuckerberg bácsinak.

Facebook hirdetés, új egyensúly a Facebook tartalom megjelenítésben

De miért is olyan buta ez a kérdés?  A Facebook pénzből él, ahogyan a Google is, azonban mindkét internet-mágnás az ún. indirekt modelleket követi, vagyis rengeteg szolgáltatást nyújtanak ingyen elsősorban a hétköznapi felhasználók számára, ezeknek a fenntartási, fejlesztési költségeit pedig a hirdetési partnereken hozzák vissza, busásan persze. A felhasználóktól nem kérnek mást, minthogy adjanak meg minél több adatot magukról, alapértelmezés szerint publikusan, így azokat a hirdető partnerek felé gyűjtött adatokként kiadhatják, melyeket a hirdető partnerek így felhasználhatnak hirdetéseik direkt célzásához.

Baló György műsorában egy kiváló – az alapvető fogalmakat is tisztázó – beszélgetést láthattunk nemrégiben a témáról, elsősorban a Google monopol helyzetét elemezték, megdöbbentő adatokkal alátámasztva. A beszélgetés elsősorban az Európai Unió tervezett és folyamatban lévő, a Google egyes iparágakon belül kialakult monopóliumának megtörésére tett próbálkozásairól szól, azonban jól megmagyaráznak néhány az internet felhasználók számára fontos és alapvető jogi kérdést is a beszélgetés során.

Én személy szerint nem bánom egyébként, hogy efelé tart a világ, elég technokrata gondolkodású vagyok, cseppet sem bánom, hogy tudnak rólam bizonyos dolgokat ezek az oldalak. Ijesztőnek tűnik persze, hogy tudják, mi érdekel, mire keresek rá, milyen videókat, fotókat nézek meg, mit szeretek enni-inni, venni-vinni, de nem bánom, hogy emiatt célzott hirdetéseket kapok az arcomba, és nem kell pelenka vagy macskaeledel reklámokat néznem, mint a TV-ben, ahol ömlesztve próbálnak minden réteget különösebb célzás nélkül elérni. Lehet ez részben szakmai ártalom is, talán már korosztályos dologról is lehet szó, mindenesetre ésszerűbbnek tartom ezeket a reklámokat szűrten, csak a potenciális célközönséghez eljuttatni, ezáltal nem untatva azokat, akiket cseppet sem érdekel vagy érdekelhet még középtávon sem egy termék(típus) vagy szolgáltatás.

Akit egyébként mégis zavar ez a fajta privát szférájuk megsértése, rengeteg lehetőség van mind a Google-fiókban, mind a Facebook beállításaiban kikapcsolni ezeket az adatküldéseket.

Visszakanyarodva az eredeti hipotézishez, nem vitás, hogy a Facebook hirdetőin “csattan az ostor”, vagyis nyilván ők kell, hogy megfizessék az összes ingyenesen nyújtott szolgáltatás árát is. Ezért a Facebook is folyamatosan fejleszt, egyre szorosabbra húzza azt a bizonyos gatyamadzagot, és leszűkíti az ingyenesen szolgáltatott funkcióit a céges oldalak felé. Ez nem fair természetesen, hiszen meglehetősen sokat kell már fizetni, főleg ha a cég a like-okat is fizetősen gyűjti, majd ismét fizet azért, hogy elérje kedvelőit bejegyzéseivel – ennek ellenére a Facebook hirdetések még mindig lényegesebb kattintási / konverziós költséggel járnak, mint a Google hirdetések.

Máskülönben pedig, semmi sem kötelező és nem is szabad túl komolyan venni a Facebook erejét sem. Vannak más hirdetési lehetőségek, megfontolandó, hogy kinek mi éri meg. Van olyan ügyfelünk, akinek a Facebook hirdetések sokkal magasabb konverziót hoznak, mint a Google Adwords hirdetései, másnak egy hírlevél kampány hatékonyabb, vagy éppen a Google Display hirdetései.

A Facebook legújabb algoritmus módosítása szerint a hírfolyamban ismét egy kicsit más sorrendben kerülnek elő majd a tartalmak,  az ismerőseink által kedvelt, vagy hozzászólt tartalmak háttérbe kerülnek, míg a közvetlenül feltöltött, megosztott tartalmak, fotók, videók, linkek, státusz frissítések mind az ismerősöktől, mind a kedvelt oldalaktól fentebb sorolódnak.  Céges bejegyzések esetén – a Facebook szerint – a célközönség összetétele, és a bejegyzések sűrűsége meghatározó lesz a rangsorolásnál, és akár hátrányosan is érintheti az oldalakat, persze a folyamatosan friss, releváns tartalmakat megosztó oldalak esetében akár jól is elsülhet a dolog. Nos, meglátjuk.

Facebook felhasználóbarát bejegyzések, új Facebook algoritmus

Addig is ajánlom mindenkinek, hogy állítsátok be a követést is azoknál a kedvelt oldalaknál, akiknek tényleg nem szeretnétek lemaradni a híreiről. Céges oldal szempontból pedig csak azt tanácsolhatom, nem szabad beszűkülten gondolkodni, nyitottnak kell maradni az új lehetőségekre, nem szabad csak egyféle hirdetéssel próbálkozni, keresni kell a számunkra legmegfelelőbbet, amivel a legjobb megtérülést érhetjük el a legalacsonyabb befektetéssel. Ehhez persze nem árt egy jó szakembert is felkérni, hiszen az asztalt sem állunk neki magunk kifaragni, ha valami igazán szépet és nem kacskalábút szeretnénk az ebédlőbe tenni.

Forrás: www.sosmarketing.hu

Tovább

Mi várható az online marketing terén 2015-ben? – II. rész

A "Mi várható az online marketing terén 2015-ben? - I." folytatása.

Javában tavasz van már és egyre inkább belebonyolódunk a 2015-ös év munkáiba, ezért nézzük hát mielőbb tovább, hogy mivel tudunk még előrukkolni, hogy idén is trendik maradjunk, sőt, akár a többiek előtt járjunk egy lépéssel, és az első tavaszi babérokat mi arassuk le (és legalább egy jó krumplifőzeléket főzhessünk)!

LÁSS A SZÁMOK MÖGÉ, ÉS DÖNTS OKOSAN!

Mára már mindenki tudja, mennyivel mérhetőbb az online marketing, mint bármilyen más offline marketing, legyen az TV-s, rádiós, vagy nyomtatott média hirdetés.

Rengeteg módszer van, számos szoftver, amiket érdemes használni, beépíteni honlapunkba. Segíthetnek megismerni látogatóink böngészési szokásait, demográfiai jellemzőit, illetve ami még fontosabb, segíthetnek fejleszteni a felhasználói élményt, hogy még inkább „otthon érezzék” magukat látogatóink, és ne akarjanak elmenni honlapunkról, ezáltal a konverziót, és bevételeinket növelve.

Egyre fontosabb azonban az is, hogy ezek az adatok, amiket kinyerünk a különböző szoftverekből (Google Analytics, Clicky, Piwik, 4Q, Clicktale,Crazy Egg, stb.) valahogy összeálljanak egy használható adathalmazzá, így 2015 már az automatizálásról is fog szólni, azaz arról, hogy a kinyert adatokat minél egyszerűbben értelmezhessük és hasznosíthassuk anélkül, hogy mindent egyesével végigbogarásznánk.

HA MÁR MÉRED, ÉS FIGYELGETED, LOVAGOLD MEG A LEHETŐSÉGEKET…

A remarketing, vagy retargeting módszerek (alapvetően ugyanazt jelentik, csak a remarketing kifejezéssel a Google 2010-es remarketing Display kampányánál állt elő, míg a retargeting a módszer szakkifejezése) arra valók, hogy a közönséged viselkedését megfigyelve, arra alapozva a legrelevánsabb célközönségednek – akik a leginkább hajlamosak konvertálni, azaz megrendelni, igénybe venni szolgáltatásaidat – jelentesd meg hirdetéseidet. Ez a vásárlóknak is jó, hiszen csak a számukra érdekes hirdetéseket fogják így látni, “win-win”.

Egyszerű a működése, az oldalad „megsütizi” az új látogatóidat (megjelöli, hogy jártak már a honlapodon), ezután az internetet böngészve az Adwords vagy Facebook remarketing eszközei ezzel kapcsolatos, számukra potenciálisan releváns hirdetéseket – köztük a te hirdetéseidet – fogják „feltálalni”.

Például ha esküvői ruhákat nézegettél múlt héten, figyeld meg, hogy esküvői helyszínekkel, esküvői gyűrűkkel, szolgáltatókkal kapcsolatos hirdetések jelennek meg.

Különösen azoknál hasznos a remarketing alkalmazása, akiknél a potenciális vásárlók nem azonnal döntenek a szolgáltatások igénybevételéről, vásárlásról, például nagyobb értékű termékek, szolgáltatások esetén.

2015-ben minden bizonnyal jelentős ugrás várható e téren is, egyre többen fedezik fel a módszer fontosságát, és azt, hogy a ROI (Return on Investment, vagyis a befektetés megtérülési mutatója) hatványozottan növekedhet a remarketing technikák használatával.

Egy dolgot fontos megjegyezni: A remarketing „áldozatai” már jártak a honlapodon, de nem álltak még készen a döntéshozásra. Legfontosabb tehát, hogy humorosan, vagy érdekes tényekkel, esetleg egy kiváló call-to-action felhívással próbáljuk meg konvertálásra bírni célközönségünket ezzel a kampánnyal.

A MOBILESZKÖZÖK KORÁBAN

2015-től a mobiloptmalizálás már nem csak amiatt fontos, mert az internet böngészők 15-20 %-a már valamilyen mobilfelületről nézi a honlapodat, hanem azért is, mert a Google idén be is jelentette, hogy a mobilos használhatóság most már kulcsfontosságú az optimális keresési eredmények eléréshez. 2015 második felére már minden bizonnyal csak azok a cégek könyvelnek majd el kiemelkedő eredményeket, akik full reszponzív weboldallal, mobil hirdetésekkel, és a mobilfelhasználók számára kiemelt tartalommal várják majd látogatóikat. Fontossá válik a mobil közösségi média elkülönülése is, a közösségi médiát mobileszközökről használó célközönség elkülönítése és direktebb célzása.

Ha még nem mobilbarát a honlapod, itt az ideje elgondolkodni miért is nem az még…

HA PEDIG MÁR A FÜLED TÖVE IS RESZPONZÍV, JÖHET A KÖVETKEZŐ FONTOS LÉPÉS!

Igaz, hogy a rengeteg különböző mobileszközzel már szinte az emberek bőre alá férkőzhetünk, ugyanakkor pontosan emiatt a hatalmas reklámzaj miatt az emberek immunisabbá váltak hirdetéseinkre. Ezért nagyon fontos, amit már az első fejezetben is részleteztem, a releváns, ütős tartalom fejlesztése. Azonban nem elég sajnos a jó tartalommarketing sem, 2015-re bizony sokan rádöbbennek arra, hogy önmagában ez is kevés, és tudatos, jól felépített marketing módszerekkel el kell juttatni az emberekhez ezt az érdekes tartalmat is. Egyre inkább összeolvad tehát a tartalommarketing a SEO-val – ugyan ezek már eddig is igen szoros kapcsolatban álltak –, illetve a közösségi médiával is, mint a tartalom legegyszerűbb és legcélszerűbb megosztási eszközével.

A gerillamódszerek és a videómarketing lehet az igazi áttörés

Gerillamarketing -2015 marketing trendek: A tisztítószer még a koszos járdacsíkot is letakarítjaA videómarketing egyre nagyobb teret nyer magának, elsősorban a mobil tartalomfogyasztás növekedésének köszönhetően. Felgyorsult a világ,az emberek egyre kevésbé szeretnek hosszasan olvasgatni weboldaladon a szolgáltatásaidról, inkább szívesebben néznek meg egy videót, ami összefoglalja nekik mondanivalódat. Figyelemre méltó, hogy a nagyobb cégek is egyre inkább átcsoportosítják TV hirdetésekre szánt marketing keretüket az online videómarketingre. Az egyik legjobb elérést és ezáltal befektetés megtérülést a gerillamarketing, avagy vírusvideók hozhatják a mikro-és kisvállalkozók számára.

A gerillamarketing nem olyan ijesztő, mint ahogy az hangzik. Az eredeti kifejezés Jay Conrad Levinsontól származik, melyről 1984-es Guerilla Advertising című könyvében írt. A gerillamarketing kifejezés a gerilla hadviselésből ered, mely a taktikus (csapdák, razzia, szabotázs), meglepetésszerű támadáson alapszik. A gerillamarketing hasonló taktikákat alkalmaz a marketingben.

Ebben a 2007-es ATV-s kisfilmben (kis finomság a videóban, amikor elhangzik a bűvös szám, miszerint a háztartások 20 %-ában volt akkor még csak internet) szépen bemutatják, miről is szól ez, én nem fogok ezért részletekbe bocsátkozni.

Sok gerillamarketing képet, videót már egyébként biztosan ismertek is, csak talán nem is tudjátok, hogy az gerilla marketing volt, amit láttatok. A képeken látható ötletektől kezdve, a flashmob videókon át a nagyobb szabású, már kicsit költségesebb kampányokig, mint ez a Coca-Cola videó.

Gerillamarketing ötletek -2015 marketing trendek, a gerillamarketing ereje: Axe reklám a vészkijáratoknálTalán a flashmobok (személyes kedvencem a bécsi pályaudvaron előadott Carmina Burana) a legismertebbek itthon, mivel videókként könnyen elterjednek hazánkban is, míg a képeken látható egyszerűbb, alacsonyabb költségvetésű, de szintén nagyon hatékony rajzok, táblák, plakátok már kevésbé ismertek.

Sajnálatos és meglepő egyszerre, hogy itthon még mindig nem terjedt el ez a fajta hirdetési módszer, hiszen pont a kisebb marketing büdzséjű cégeknek lettek ezek igazán kitalálva. A graffiti például – ami mindenkinek elsőre vagy az ocsmány falfirkákat, vagy a börtönbüntetést juttatja eszébe – egy kiváló, és a törvényekhez igazodva legális módja lehet a reklámnak. Ha van egy szabad falfelületed például, graffiti művészekkel ötletes, figyelemfelkeltő reklámfelületet varázsolhatsz belőle. Ha pedig szeretnél egy pár napig tartó üzenetet közölni vásárlóiddal, mi sem jobb erre, mint a bejáratod előtti járdára krétával rajzolt képes felhívás.

Sok minden beletartozik még a gerillamarketing kategóriába, például Huszti János ingyenesen elvihető képeket felsorakoztató utcai kiállítása is.

A lehetőségek tárháza korlátlan, csak egy kicsit másképp, kreatívan, out-of-the-box aggyal kell gondolkodni, és máris megtalálod a Neked való, többiek közül kiemelkedő ötletet. Legyen az egy falra vetített videó, a főtéren, céges pólókban egy táncos-zenés műsor kollégáiddal, egy figyelemfelkeltő szóróanyag (nem a hagyományos egyoldalas papír, hanem valami új forma, színvilág vagy éppen elhelyezés), vagy matricázás a város különböző helyein.
A leghatékonyabban kiaknázni persze ezeket a taktikákat is egy erőteljes közösségi média stratégiával és marketing automatizációval kombinálva lehetséges.

Látható, hogy sok minden változik, új trendek születnek idén is, sok régi változik, vagy újra előtérbe kerül. A legfontosabb, hogy tervezd meg, mit, mikor és hogyan csinálsz, és próbálj meg kreatív lenni és versenytársaid közül kiemelkedni. Tehát nem érdemes másolni a szomszéd bolt szórólapját, vagy Facebook bejegyzését, inkább Te legyél az, akit próbálnak majd lemásolni a többiek. Ebben persze elkelhet a segítség, de mi pontosan ezért vagyunk!Kattints ide, és kérj tőlünk ajánlatot, javaslatokat marketinged felpörgetésére!

Forrás: sosmarketing.hu

Tovább

Mi várható az online marketing terén 2015-ben? – I. rész

Nos, az év már jócskán megkezdődött, hóvirágban gyönyörködünk, s lassan álarcba bújunk farsang farka idején, hogy elbúcsúztassuk a telet, s mégis, üzletileg sokan még most ébredeznek a téli álomból, a karácsonyi szünet pihentető napjaiból.

Itt van pedig a 2015-ös év, új trendekkel, és a meglévők előrehaladtával, kibővülésével, fejlődésével. Hogyan is tudunk naprakészek maradni és hatékonyan megszólítani továbbra is vevőinket? Itt egy kis segítség.

TARTALOMMARKETING – TOVÁBBRA IS NYERŐ A FRISS ÉS HARAPNIVALÓ TARTALOM

“Nem a legerősebb marad életben, nem is a legokosabb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra.”

/Charles Darwin/

Egy jól működő vállalkozás alapfeltétele a megfelelő adaptáció, ezen belül is a marketing trendek követése talán az egyik legfontosabb, hiszen lehet bármilyen jó a terméked, ha nem a célközönséged által figyelt csatornákon próbálod őket megszólítani. Vajon hány gigacég maradt volna életben akárcsak az elmúlt 5 évben, ha nem adaptálódnak cégükkel a folyamatosan fejlődő marketing trendekhez?!
Az alábbi videók a Coca-cola két részes igazi Coke-stílusú, a Google “Zero Moment of Truth” (ZMOT) videóira készült válasza, videója arról, hogyan alakítja át marketing koncepcióját a mai trendeket követve, az eddigi egyoldalú történetmesélés hogyan válik dinamikussá, illetvehogyan ragadja meg a tartalommarketing egyik fő mozgatórugóját, az egyének, vásárlók, ügyfelek, célközönségünk tagjainak érzelmi kötődését az elmesélt történetekhez.

Nagyon fontos, hogy folyamatosan friss tartalommal rukkolj elő célközönséged számára, nem számít, milyen gyakran tudod ezt megtenni, de legyen benne valamilyen rendszer. Persze nem jó ha túl hosszú ideig hanyagolod el őket, de a lényeg tényleg leginkább a rendszeresség, na meg az, hogy érthető, aktuális és célcsoportodnak igazán releváns tartalmat generálj, amivel lekötöd a figyelmüket, felkelted az érdeklődést, és felépíted céged szakmai imázsát.

EMAIL MARKETING MÉG MINDIG SLÁGER!

Bizony ám, azt hinnéd, hogy már régen lejárt lemez, hiszen egyre nagyobb ezen a téren is a zaj, sőt, már igazi önvédelmi mechanizmussal, mondhatnánk beépített spamszűrővel szerelkeztünk fel a kéretlen – vagy éppen kért – levelekkel ellen.
A ma kiküldött hírleveleink 60 %-a már Gmail fiókba kerül, ami igazán relevánssá teszi, hogy kövessük a Google trendjeit és beszéljünk róla. Sokan azt gondolták például, hogy a Gmail új, tabos (füles) rendszerével – amiben a belső szűrőrendszernek köszönhetően az összes hírlevél a Promóciók tab alá került (mint egy modernkori katalógus) – a marketing levelek megnyitási aránya drasztikusan csökkenni fog, de nem így lett. Ehelyett érzékelhetően az emberek külön időt kezdtek el szentelni annak, hogy átolvassák a hírleveleket, „átböngésszék a Promóciók katalógust”, ahelyett, hogy rögtön kitörölnék, vagy szimplán átugranák őket amikor a személyes üzeneteiket olvasgatják. Most hogy belegondolsz, talán Te is pont így csinálod, ugye?

A következő Google fejlesztés pedig 2015 márciusától indul próbaverzióban egyelőre, mellyel az egész Promóciók tab afféle Pinterest-stílusban, úgynevezett rácsnézetben (grid view) is megtekinthető lesz, ahol a Gmail automatikusan kiemeli a beágyazott képeket és amitől még átláthatóbbá válik az olvasók számára a tartalom lényege. Még fontosabbá válik tehát a jó képválasztás hírleveleidhez, és a legjobb hírlevél küldő szoftver kiválasztása, akik már készülnek is a hasonló újításokra, mint a MailChimp a „Social Cards” funkciójával.

Google InboxA Google további újítása aGoogle Inbox, melyet pár hónapja béta verziójában van szerencsénk használni és kipróbálni. Az Inbox gyakorlatilag ebből a Tabos rendszerből indult ki, azonban egy egészen új szintre vitte fel ezt a Google, és kombinálta egy egyfajta time-management rendszerrel is, ahol üzeneteidet későbbre átteheted, időzítheted, illetve készre állíthatod.
Itt a hírlevelek mindenképp háttérbe fognak szorulni picit, ugyanis egy gombnyomással, telefonon egy egyszerű suhintással készre teszed az üzeneteket, így sajnos hamarabb a levesbe kerülhet az üzenet, minthogy elolvasnák. Azonban az Inboxnál már megnyitás előtt láthatóak a tartalom képei, így itt is nagyon hatékonyak lehetünk egy jól megválasztott tárgy és a megfelelő képek kombinációjával.

Összességében a legfontosabb, hogy minél személyesebbé és relevánsabbá tegyük üzenetünket olvasónk számára, és kövessük a legfrissebb trendeket ezen a téren is, hogy ne kössünk ki olvasatlanul a kukában, spamben vagy a kész mappában. Mégiscsak továbbra is ez az egyik legköltséghatékonyabb és legfontosabb lehetőségünk egy folyamatos kapcsolattartásra és reklámüzeneteink eljuttatására azok felé, akik egy kis kapujukon már átengedtek minket és megtették nekünk azt a szívességet, hogy feliratkoztak és beengedtek email fiókjukba.

Ha kíváncsi vagy további 2015-ös marketing újdonságokra olvasd tovább blogunkat itt , iratkozz fel hírlevelünkre, de leginkább is kérj fel minket marketing tanácsadónak, hiszen akkor naprakész információkkal és tanácsokkal látunk el Téged, és marketing tervedet is a legújabb stratégiákra építjük fel, arculatod, szövegezéseid és mindennemű hirdetésed követni fogja a legjobb célközönség-elérő, -megszólító és -megtartó módszereket!

Forrás: www.sosmarketing.hu

Tovább

A mókus és a patkány PR csatája

A PR szakma egyik legismertebb szlogenje szerint „a mókus is patkány csak jobb a PR-ja”. A PR, vagyis a public relations „közönségkapcsolat” kiindulópontja, hogy mit gondolnak az emberek rólad, vagyis a cégedről. A mókus esetében a jó PR azt jelenti, hogy a népesség nagy része pozitív, szeretetteljes fényben látja őket.

Mi fán terem a PR? A mókus és a patkány PR csatájaA legtöbben örömüket lelik abban, hogy magokkal etessék őket, nevetgélnek azon, milyen aranyosan szaladgálnak a fákon, ugrálnak ágról-ágra, mondhatnánk „mókuskodnak”.

Ezzel szemben a patkányoknak már az idők kezdete óta rossz a PR-ja, ők a betegséghordozó, csatornákban élő, gusztustalan, koszos állatok.  És bár a Ratatouille című mesében is  ez a kiinduló szerepkör adatott nekik, mégis a történet előrehaladtával pozitív figurákként ismerjük meg őket , és igazán a szívünkbe lopják magukat- mondhatnánk, hogy ez a mese egy igazi PR kampány az egyébként "rosszhírű" patkányok számára.

És mégis ennek ellenére is, a mai napig a patkányok nem a szívünk csücskei. Habár alapvetően alig eltérő a két állatfaj, mégis más kép került be róluk a köztudatba.

Mit is mond ez nekünk? Először is a "jó PR" az egyik legfontosabb ahhoz, hogy az embereket a saját oldaladra állítsd.  De mit nevezünk jó PR-nak? A jó PR azt jelenti, hogy széles körökben jó hírneved van és mindenki tudja, hogy Tied az a cég, amelyik a piacodon elsőrangú, minőségi termékeket és szolgáltatásokat nyújt vevőidnek, és elismerik legmagasabb színvonalú ügyfélszolgálatodat.

Mindenannyian erről álmodunk persze, de mi van azokkal, akik még nem tartanak itt? Akiknek gyakorlatilag csak az a néhány már meglévő vásárlója tudja, hogy egyáltalán létezik? Hogyan ismertetheted meg új emberekkel céged egyedi erősségeit?

Minden cégnek, mely másokkal kapcsolatba kerül, szüksége van arra, hogy pozitív képet mutasson magáról és tevékenységéről a világnak. Mi másért lenne azoknak a cégeknek is weboldala, melyek nem értékesítenek közvetlenül azon keresztül?! Igen, a weboldal is egyfajta PR eszköz – manapság talán az egyik legfontosabb.

Számtalan módja van persze, hogy új ügyfeleket szerezz. Az egyik legalapvetőbb, hogy további ajánlásokat, hirdetést, kapcsolatépítést kérsz elégedett vásárlóidtól – nagyon fontos, KÉRD MEG ŐKET: maguktól ugyanis nem biztos, hogy ajánlgatni fognak. Megkérni őket viszont ingyen van, nem igaz?

A reklám, legyen az nyomtatott vagy online médiában, bizonyított módja az ismertség növelésének. De a kínálat napról napra bővül, a választás egyre nehezebb. Az online média agresszív előre törése ellenére is még a mai napig rettentő erős a nyomtatott sajtó jelentősége. Az emberek bizonyos dolgokról jobb szeretnek nyomtatott formában olvasni, bizonyos magazinokhoz, napilapokhoz továbbra is ragaszkodnak. Fontos tehát okosan választani, hogy a marketing célra fordított pénz ne pénzkidobás legyen. A számodra megfelelő médiaeszköz kiválasztásáról bővebben itt olvashatsz.

A mókus is patkány jobb marketinggel

Kisvállakozásként is van lehetőséged a hagyományos értelemben vett PR-ra. Egyszerűen be kell kerülnöd az újságírók látókörébe. Megteheted ezt különböző rendezvényeken, szakmai fórumokon való részvétellel, illetve megfelelő kapcsolatépítéssel. Persze manapság az online médáival sokkal egyszerűbb, hiszen tematikus weboldalakon, blogokban, fórumokon, tartalommegosztó oldalakon (YouTube, Pinterest) megjelenni igazi kincs egy kisvállalkozás számára, és ami nem elhanyagolható előny, ezek többnyire ingyenesek.

Rengeteg különböző elemből áll a PR. Jelentsen az kiállításokon, rendezvényen való megjelenést, jótékonyságot vagy szponzorálást  (akár a legkisebb formájában is), újságcikket, online PR, közösségi média vagy egy bemutató film, a fő célok mindig változatlanok; a céged megismertetése közönségeddel, vevőiddel, termékeid, szolgáltatásaid megszeretettetése és a lojalitás megszerzése és megerősítése. A PR  ezeknek a céloknak az elérését segítő kommunikáció tudatos szervezését jelenti. És a hangsúly mindig a tudatoson van.

Összességében be kell látnunk: kemény üzleti világban élünk, és csak akkor van esélyed előnyhöz jutni, ha folyamatosan használod a megfelelő reklám és PR eszközöket és következetesen építed fel saját márkádat (branding), hogy a célcsoportod megtudja milyen jó is vagy!

Forrás: www.sosmarketing.hu

Tovább

Marketing stratégia: Gondolkozz legalább 3 lépéssel előre

Habár nem vagyok egy sakkbajnok, mégis mikor játszom, egész sokáig tudom tartani magam. Ennek egyetlen titka van, amit idővel tanultam csak meg: mindig legalább három lépéssel előre kell gondolkodni. Ha több, mint egy lépést tudsz előre számításba venni, a játékodban máris kialakul a stratégia, és minden egyes bábu máris egy hadsereg részévé válik. Nincsenek értelmetlen gyalog-áldozatok, elvesztett bábuk megtérülés nélkül.

És akkor most ültessük át ezt a gondolatot céged marketingjébe. Mintha eldobnál egy bowling golyót a pályán anélkül, hogy céloznál a bábuk felé, pont olyan, amikor pénzt ölsz egy szórólap legyártásába és kiszórásába, ami nem ösztönzi majd az olvasóját vásárlásra. Nincs sok értelme, ugye? És mégis megtörténik. Újra. És újra.

Ehelyett inkább érdemes lenne 3 lépéssel előre gondolkodni. Megosztok veled néhány ötletet bemelegítés gyanánt:

NYOMTATOTT REKLÁM

Lássuk be, a nyomtatott reklám drága, de rettentő hasznos lehet, ha jól használjuk. A legfontosabb, hogy elvezesse valahová az olvasódat. Készíttess egy fogadóoldalt például weboldaladon, aminek a linkje a hirdetésedben szerepel, és ezen az oldalon a reklámod üzenete folytatódjon, ösztönözze cselekvésre olvasóját (például iratkozzon fel hírleveledre, lépjen veled kapcsolatba ingyenes konzultációért, stb.) és adj meg egy határidőt a cselekvésre (például “Iratkozzon fel még ma hírlevelünkre az ajándék CD-ért”).  Ez lehetőséget ad arra, hogy beszélgetésbe kezdj leendő vásárlóddal, ami a harmadik lépésed lesz.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA

A közösségi média ma az első és legfontosabb hely, ahol vásárlóiddal (leendő és meglévő) beszélgetni tudsz. Erről szól az egész. Nagyon fontos, hogy mindig beszélgetést kezdeményezz, ne pedig csak kijelentéseket tegyél. Ha a követőidet ráveszed, hogy véleményt alkossanak, kapcsolatot teremtsenek márkáddal, jó úton haladsz. A legfőbb célod az kell legyen, hogy kizárólagos érdeklődésüket elnyerd céged és termékeid iránt. Ha jól csinálod – minőségi információkat szolgáltatva -, akkor is időbe fog telni, de megéri.

NÉVJEGYKÁRTYA

Na ez az igazán trükkös. Mindannyian úgy vagyunk programozva, hogy a névjegykártyákat kicsit másképp kezeljük, mintha csak egy darab szalvétára írnának fel nekünk egy telefonszámot. Ha csak bekerülsz vele valakinek a partnerlistájába, vagy bejelöl LinkedIn-en, az elég drága ismerettség lesz, ráadásul az esetek többségében innen kamatoztatni sem tudod. Ha mégis sikerül, minden bizonnyal további idő, de még valószínűbb, hogy további pénz befektetésébe kerül. Azonban, ha valami plusz értéke van névjegykártyádnak, például a weboldalad egy céloldala szerepel a hátulján, ami egy egyedi bemutatót tartalmaz csak a névjegykártyád tulajdonosaira szabva, esetleg egy egyedi, ütős, határidőhöz kötött ajánlatot is, máris nyert ügyed van, hiszen direkt forgalmat is hozhat. Talán így sem él sokkal tovább névjegykártyád, de sokkal magasabb célért áldozod fel.

WEBOLDAL

Ezen újra és újra meghökkenek. Több tízezer, százerer forintot is elköltöttél honlapodra, ugye? Azért, hogy bemutasd tudásod, portékád, és talán elvezesd látogatódat egy kapcsolati űrlaphoz? Talán… Ezzel soha nem fogod visszakapni azt a befektetett pénzt. Ehelyett, próbálj meg minél több inbound marketing eszközt használni vagy analizáld vevőid viselkedését egy követő szoftver segítségével. Ezáltal újabb hasznos tartalmakat hozhatsz létre, mint például egy ütős landing page-et (fogadó oldalt) vagy érdeklődőid számára érdekes blogbejegyzéseket, így alakíthatod weboldaladat egy igazi lead-generátorrá.

Amint eléred ezt a gondolkodásmódot, hamarosan rájössz, hogy milyen egyszerű is három lépéssel előre gondolkodni marketing stratégiád minden egyes eleménél.

Sokan ilyen kérdésekkel jönnek: ” Mi az a marketing terv és miért van arra szükség? Olyan, mint egy üzleti terv? Mit írjak bele? Van egyáltalán értelme? Nem szoktam tervezgetni előre, miért épp a marketing költségvetést tervezzem meg előre?”

Ezután még vagy 5 kérdés elhangzik, mielőtt válaszolhatnék.

Őszintén? A marketing az egyik legfontosabb dolog, amire az üzletedben figyelmet kell fordítanod. Legfőképp, ha sikeres üzletet szeretnél. A marketing egyenlő a pénzzel, ha jól csinálod, de a legtöbben nem fektetnek elég energiát a megtervezésébe. A marketing terv gyakorlatilag az útmutató a sikeres vállalkozás építéséhez, és a legfontosabb ahhoz, hogy ne vessz el céljaidhoz vezető utadon, a végső célhoz, mely az a sikerélmény, amikor az üzleted dolgozik a boldogságodért.

Forrás: www.sosmarketing.hu

Tovább
0 db

SOS Marketing - A Sikeres Online Stratégia

blogavatar

Okosodni szeretnél a marketing és design terén? Ez a blog nem azért van. Nem nálunk fogod kitanulni a szakma csínját-bínját, de segítünk, hogy átlásd a marketing és a design útvesztőit, bepillantást nyerj tevékenységünk miértjébe, és hogy jobban megértsd mik azok a szolgáltatások és miért szükségesek, amikkel segítségedre lehetünk.

Utolsó kommentek