Nos, az év már jócskán megkezdődött, hóvirágban gyönyörködünk, s lassan álarcba bújunk farsang farka idején, hogy elbúcsúztassuk a telet, s mégis, üzletileg sokan még most ébredeznek a téli álomból, a karácsonyi szünet pihentető napjaiból.

Itt van pedig a 2015-ös év, új trendekkel, és a meglévők előrehaladtával, kibővülésével, fejlődésével. Hogyan is tudunk naprakészek maradni és hatékonyan megszólítani továbbra is vevőinket? Itt egy kis segítség.

TARTALOMMARKETING – TOVÁBBRA IS NYERŐ A FRISS ÉS HARAPNIVALÓ TARTALOM

“Nem a legerősebb marad életben, nem is a legokosabb, hanem az, aki a legfogékonyabb a változásokra.”

/Charles Darwin/

Egy jól működő vállalkozás alapfeltétele a megfelelő adaptáció, ezen belül is a marketing trendek követése talán az egyik legfontosabb, hiszen lehet bármilyen jó a terméked, ha nem a célközönséged által figyelt csatornákon próbálod őket megszólítani. Vajon hány gigacég maradt volna életben akárcsak az elmúlt 5 évben, ha nem adaptálódnak cégükkel a folyamatosan fejlődő marketing trendekhez?!
Az alábbi videók a Coca-cola két részes igazi Coke-stílusú, a Google “Zero Moment of Truth” (ZMOT) videóira készült válasza, videója arról, hogyan alakítja át marketing koncepcióját a mai trendeket követve, az eddigi egyoldalú történetmesélés hogyan válik dinamikussá, illetvehogyan ragadja meg a tartalommarketing egyik fő mozgatórugóját, az egyének, vásárlók, ügyfelek, célközönségünk tagjainak érzelmi kötődését az elmesélt történetekhez.

Nagyon fontos, hogy folyamatosan friss tartalommal rukkolj elő célközönséged számára, nem számít, milyen gyakran tudod ezt megtenni, de legyen benne valamilyen rendszer. Persze nem jó ha túl hosszú ideig hanyagolod el őket, de a lényeg tényleg leginkább a rendszeresség, na meg az, hogy érthető, aktuális és célcsoportodnak igazán releváns tartalmat generálj, amivel lekötöd a figyelmüket, felkelted az érdeklődést, és felépíted céged szakmai imázsát.

EMAIL MARKETING MÉG MINDIG SLÁGER!

Bizony ám, azt hinnéd, hogy már régen lejárt lemez, hiszen egyre nagyobb ezen a téren is a zaj, sőt, már igazi önvédelmi mechanizmussal, mondhatnánk beépített spamszűrővel szerelkeztünk fel a kéretlen – vagy éppen kért – levelekkel ellen.
A ma kiküldött hírleveleink 60 %-a már Gmail fiókba kerül, ami igazán relevánssá teszi, hogy kövessük a Google trendjeit és beszéljünk róla. Sokan azt gondolták például, hogy a Gmail új, tabos (füles) rendszerével – amiben a belső szűrőrendszernek köszönhetően az összes hírlevél a Promóciók tab alá került (mint egy modernkori katalógus) – a marketing levelek megnyitási aránya drasztikusan csökkenni fog, de nem így lett. Ehelyett érzékelhetően az emberek külön időt kezdtek el szentelni annak, hogy átolvassák a hírleveleket, „átböngésszék a Promóciók katalógust”, ahelyett, hogy rögtön kitörölnék, vagy szimplán átugranák őket amikor a személyes üzeneteiket olvasgatják. Most hogy belegondolsz, talán Te is pont így csinálod, ugye?

A következő Google fejlesztés pedig 2015 márciusától indul próbaverzióban egyelőre, mellyel az egész Promóciók tab afféle Pinterest-stílusban, úgynevezett rácsnézetben (grid view) is megtekinthető lesz, ahol a Gmail automatikusan kiemeli a beágyazott képeket és amitől még átláthatóbbá válik az olvasók számára a tartalom lényege. Még fontosabbá válik tehát a jó képválasztás hírleveleidhez, és a legjobb hírlevél küldő szoftver kiválasztása, akik már készülnek is a hasonló újításokra, mint a MailChimp a „Social Cards” funkciójával.

Google InboxA Google további újítása aGoogle Inbox, melyet pár hónapja béta verziójában van szerencsénk használni és kipróbálni. Az Inbox gyakorlatilag ebből a Tabos rendszerből indult ki, azonban egy egészen új szintre vitte fel ezt a Google, és kombinálta egy egyfajta time-management rendszerrel is, ahol üzeneteidet későbbre átteheted, időzítheted, illetve készre állíthatod.
Itt a hírlevelek mindenképp háttérbe fognak szorulni picit, ugyanis egy gombnyomással, telefonon egy egyszerű suhintással készre teszed az üzeneteket, így sajnos hamarabb a levesbe kerülhet az üzenet, minthogy elolvasnák. Azonban az Inboxnál már megnyitás előtt láthatóak a tartalom képei, így itt is nagyon hatékonyak lehetünk egy jól megválasztott tárgy és a megfelelő képek kombinációjával.

Összességében a legfontosabb, hogy minél személyesebbé és relevánsabbá tegyük üzenetünket olvasónk számára, és kövessük a legfrissebb trendeket ezen a téren is, hogy ne kössünk ki olvasatlanul a kukában, spamben vagy a kész mappában. Mégiscsak továbbra is ez az egyik legköltséghatékonyabb és legfontosabb lehetőségünk egy folyamatos kapcsolattartásra és reklámüzeneteink eljuttatására azok felé, akik egy kis kapujukon már átengedtek minket és megtették nekünk azt a szívességet, hogy feliratkoztak és beengedtek email fiókjukba.

Ha kíváncsi vagy további 2015-ös marketing újdonságokra olvasd tovább blogunkat itt , iratkozz fel hírlevelünkre, de leginkább is kérj fel minket marketing tanácsadónak, hiszen akkor naprakész információkkal és tanácsokkal látunk el Téged, és marketing tervedet is a legújabb stratégiákra építjük fel, arculatod, szövegezéseid és mindennemű hirdetésed követni fogja a legjobb célközönség-elérő, -megszólító és -megtartó módszereket!

Forrás: www.sosmarketing.hu