Habár nem vagyok egy sakkbajnok, mégis mikor játszom, egész sokáig tudom tartani magam. Ennek egyetlen titka van, amit idővel tanultam csak meg: mindig legalább három lépéssel előre kell gondolkodni. Ha több, mint egy lépést tudsz előre számításba venni, a játékodban máris kialakul a stratégia, és minden egyes bábu máris egy hadsereg részévé válik. Nincsenek értelmetlen gyalog-áldozatok, elvesztett bábuk megtérülés nélkül.

És akkor most ültessük át ezt a gondolatot céged marketingjébe. Mintha eldobnál egy bowling golyót a pályán anélkül, hogy céloznál a bábuk felé, pont olyan, amikor pénzt ölsz egy szórólap legyártásába és kiszórásába, ami nem ösztönzi majd az olvasóját vásárlásra. Nincs sok értelme, ugye? És mégis megtörténik. Újra. És újra.

Ehelyett inkább érdemes lenne 3 lépéssel előre gondolkodni. Megosztok veled néhány ötletet bemelegítés gyanánt:

NYOMTATOTT REKLÁM

Lássuk be, a nyomtatott reklám drága, de rettentő hasznos lehet, ha jól használjuk. A legfontosabb, hogy elvezesse valahová az olvasódat. Készíttess egy fogadóoldalt például weboldaladon, aminek a linkje a hirdetésedben szerepel, és ezen az oldalon a reklámod üzenete folytatódjon, ösztönözze cselekvésre olvasóját (például iratkozzon fel hírleveledre, lépjen veled kapcsolatba ingyenes konzultációért, stb.) és adj meg egy határidőt a cselekvésre (például “Iratkozzon fel még ma hírlevelünkre az ajándék CD-ért”).  Ez lehetőséget ad arra, hogy beszélgetésbe kezdj leendő vásárlóddal, ami a harmadik lépésed lesz.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA

A közösségi média ma az első és legfontosabb hely, ahol vásárlóiddal (leendő és meglévő) beszélgetni tudsz. Erről szól az egész. Nagyon fontos, hogy mindig beszélgetést kezdeményezz, ne pedig csak kijelentéseket tegyél. Ha a követőidet ráveszed, hogy véleményt alkossanak, kapcsolatot teremtsenek márkáddal, jó úton haladsz. A legfőbb célod az kell legyen, hogy kizárólagos érdeklődésüket elnyerd céged és termékeid iránt. Ha jól csinálod – minőségi információkat szolgáltatva -, akkor is időbe fog telni, de megéri.

NÉVJEGYKÁRTYA

Na ez az igazán trükkös. Mindannyian úgy vagyunk programozva, hogy a névjegykártyákat kicsit másképp kezeljük, mintha csak egy darab szalvétára írnának fel nekünk egy telefonszámot. Ha csak bekerülsz vele valakinek a partnerlistájába, vagy bejelöl LinkedIn-en, az elég drága ismerettség lesz, ráadásul az esetek többségében innen kamatoztatni sem tudod. Ha mégis sikerül, minden bizonnyal további idő, de még valószínűbb, hogy további pénz befektetésébe kerül. Azonban, ha valami plusz értéke van névjegykártyádnak, például a weboldalad egy céloldala szerepel a hátulján, ami egy egyedi bemutatót tartalmaz csak a névjegykártyád tulajdonosaira szabva, esetleg egy egyedi, ütős, határidőhöz kötött ajánlatot is, máris nyert ügyed van, hiszen direkt forgalmat is hozhat. Talán így sem él sokkal tovább névjegykártyád, de sokkal magasabb célért áldozod fel.

WEBOLDAL

Ezen újra és újra meghökkenek. Több tízezer, százerer forintot is elköltöttél honlapodra, ugye? Azért, hogy bemutasd tudásod, portékád, és talán elvezesd látogatódat egy kapcsolati űrlaphoz? Talán… Ezzel soha nem fogod visszakapni azt a befektetett pénzt. Ehelyett, próbálj meg minél több inbound marketing eszközt használni vagy analizáld vevőid viselkedését egy követő szoftver segítségével. Ezáltal újabb hasznos tartalmakat hozhatsz létre, mint például egy ütős landing page-et (fogadó oldalt) vagy érdeklődőid számára érdekes blogbejegyzéseket, így alakíthatod weboldaladat egy igazi lead-generátorrá.

Amint eléred ezt a gondolkodásmódot, hamarosan rájössz, hogy milyen egyszerű is három lépéssel előre gondolkodni marketing stratégiád minden egyes eleménél.

Sokan ilyen kérdésekkel jönnek: ” Mi az a marketing terv és miért van arra szükség? Olyan, mint egy üzleti terv? Mit írjak bele? Van egyáltalán értelme? Nem szoktam tervezgetni előre, miért épp a marketing költségvetést tervezzem meg előre?”

Ezután még vagy 5 kérdés elhangzik, mielőtt válaszolhatnék.

Őszintén? A marketing az egyik legfontosabb dolog, amire az üzletedben figyelmet kell fordítanod. Legfőképp, ha sikeres üzletet szeretnél. A marketing egyenlő a pénzzel, ha jól csinálod, de a legtöbben nem fektetnek elég energiát a megtervezésébe. A marketing terv gyakorlatilag az útmutató a sikeres vállalkozás építéséhez, és a legfontosabb ahhoz, hogy ne vessz el céljaidhoz vezető utadon, a végső célhoz, mely az a sikerélmény, amikor az üzleted dolgozik a boldogságodért.

Forrás: www.sosmarketing.hu