Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mi várható az online marketing terén 2015-ben? – II. rész

A "Mi várható az online marketing terén 2015-ben? - I." folytatása.

Javában tavasz van már és egyre inkább belebonyolódunk a 2015-ös év munkáiba, ezért nézzük hát mielőbb tovább, hogy mivel tudunk még előrukkolni, hogy idén is trendik maradjunk, sőt, akár a többiek előtt járjunk egy lépéssel, és az első tavaszi babérokat mi arassuk le (és legalább egy jó krumplifőzeléket főzhessünk)!

LÁSS A SZÁMOK MÖGÉ, ÉS DÖNTS OKOSAN!

Mára már mindenki tudja, mennyivel mérhetőbb az online marketing, mint bármilyen más offline marketing, legyen az TV-s, rádiós, vagy nyomtatott média hirdetés.

Rengeteg módszer van, számos szoftver, amiket érdemes használni, beépíteni honlapunkba. Segíthetnek megismerni látogatóink böngészési szokásait, demográfiai jellemzőit, illetve ami még fontosabb, segíthetnek fejleszteni a felhasználói élményt, hogy még inkább „otthon érezzék” magukat látogatóink, és ne akarjanak elmenni honlapunkról, ezáltal a konverziót, és bevételeinket növelve.

Egyre fontosabb azonban az is, hogy ezek az adatok, amiket kinyerünk a különböző szoftverekből (Google Analytics, Clicky, Piwik, 4Q, Clicktale,Crazy Egg, stb.) valahogy összeálljanak egy használható adathalmazzá, így 2015 már az automatizálásról is fog szólni, azaz arról, hogy a kinyert adatokat minél egyszerűbben értelmezhessük és hasznosíthassuk anélkül, hogy mindent egyesével végigbogarásznánk.

HA MÁR MÉRED, ÉS FIGYELGETED, LOVAGOLD MEG A LEHETŐSÉGEKET…

A remarketing, vagy retargeting módszerek (alapvetően ugyanazt jelentik, csak a remarketing kifejezéssel a Google 2010-es remarketing Display kampányánál állt elő, míg a retargeting a módszer szakkifejezése) arra valók, hogy a közönséged viselkedését megfigyelve, arra alapozva a legrelevánsabb célközönségednek – akik a leginkább hajlamosak konvertálni, azaz megrendelni, igénybe venni szolgáltatásaidat – jelentesd meg hirdetéseidet. Ez a vásárlóknak is jó, hiszen csak a számukra érdekes hirdetéseket fogják így látni, “win-win”.

Egyszerű a működése, az oldalad „megsütizi” az új látogatóidat (megjelöli, hogy jártak már a honlapodon), ezután az internetet böngészve az Adwords vagy Facebook remarketing eszközei ezzel kapcsolatos, számukra potenciálisan releváns hirdetéseket – köztük a te hirdetéseidet – fogják „feltálalni”.

Például ha esküvői ruhákat nézegettél múlt héten, figyeld meg, hogy esküvői helyszínekkel, esküvői gyűrűkkel, szolgáltatókkal kapcsolatos hirdetések jelennek meg.

Különösen azoknál hasznos a remarketing alkalmazása, akiknél a potenciális vásárlók nem azonnal döntenek a szolgáltatások igénybevételéről, vásárlásról, például nagyobb értékű termékek, szolgáltatások esetén.

2015-ben minden bizonnyal jelentős ugrás várható e téren is, egyre többen fedezik fel a módszer fontosságát, és azt, hogy a ROI (Return on Investment, vagyis a befektetés megtérülési mutatója) hatványozottan növekedhet a remarketing technikák használatával.

Egy dolgot fontos megjegyezni: A remarketing „áldozatai” már jártak a honlapodon, de nem álltak még készen a döntéshozásra. Legfontosabb tehát, hogy humorosan, vagy érdekes tényekkel, esetleg egy kiváló call-to-action felhívással próbáljuk meg konvertálásra bírni célközönségünket ezzel a kampánnyal.

A MOBILESZKÖZÖK KORÁBAN

2015-től a mobiloptmalizálás már nem csak amiatt fontos, mert az internet böngészők 15-20 %-a már valamilyen mobilfelületről nézi a honlapodat, hanem azért is, mert a Google idén be is jelentette, hogy a mobilos használhatóság most már kulcsfontosságú az optimális keresési eredmények eléréshez. 2015 második felére már minden bizonnyal csak azok a cégek könyvelnek majd el kiemelkedő eredményeket, akik full reszponzív weboldallal, mobil hirdetésekkel, és a mobilfelhasználók számára kiemelt tartalommal várják majd látogatóikat. Fontossá válik a mobil közösségi média elkülönülése is, a közösségi médiát mobileszközökről használó célközönség elkülönítése és direktebb célzása.

Ha még nem mobilbarát a honlapod, itt az ideje elgondolkodni miért is nem az még…

HA PEDIG MÁR A FÜLED TÖVE IS RESZPONZÍV, JÖHET A KÖVETKEZŐ FONTOS LÉPÉS!

Igaz, hogy a rengeteg különböző mobileszközzel már szinte az emberek bőre alá férkőzhetünk, ugyanakkor pontosan emiatt a hatalmas reklámzaj miatt az emberek immunisabbá váltak hirdetéseinkre. Ezért nagyon fontos, amit már az első fejezetben is részleteztem, a releváns, ütős tartalom fejlesztése. Azonban nem elég sajnos a jó tartalommarketing sem, 2015-re bizony sokan rádöbbennek arra, hogy önmagában ez is kevés, és tudatos, jól felépített marketing módszerekkel el kell juttatni az emberekhez ezt az érdekes tartalmat is. Egyre inkább összeolvad tehát a tartalommarketing a SEO-val – ugyan ezek már eddig is igen szoros kapcsolatban álltak –, illetve a közösségi médiával is, mint a tartalom legegyszerűbb és legcélszerűbb megosztási eszközével.

A gerillamódszerek és a videómarketing lehet az igazi áttörés

Gerillamarketing -2015 marketing trendek: A tisztítószer még a koszos járdacsíkot is letakarítjaA videómarketing egyre nagyobb teret nyer magának, elsősorban a mobil tartalomfogyasztás növekedésének köszönhetően. Felgyorsult a világ,az emberek egyre kevésbé szeretnek hosszasan olvasgatni weboldaladon a szolgáltatásaidról, inkább szívesebben néznek meg egy videót, ami összefoglalja nekik mondanivalódat. Figyelemre méltó, hogy a nagyobb cégek is egyre inkább átcsoportosítják TV hirdetésekre szánt marketing keretüket az online videómarketingre. Az egyik legjobb elérést és ezáltal befektetés megtérülést a gerillamarketing, avagy vírusvideók hozhatják a mikro-és kisvállalkozók számára.

A gerillamarketing nem olyan ijesztő, mint ahogy az hangzik. Az eredeti kifejezés Jay Conrad Levinsontól származik, melyről 1984-es Guerilla Advertising című könyvében írt. A gerillamarketing kifejezés a gerilla hadviselésből ered, mely a taktikus (csapdák, razzia, szabotázs), meglepetésszerű támadáson alapszik. A gerillamarketing hasonló taktikákat alkalmaz a marketingben.

Ebben a 2007-es ATV-s kisfilmben (kis finomság a videóban, amikor elhangzik a bűvös szám, miszerint a háztartások 20 %-ában volt akkor még csak internet) szépen bemutatják, miről is szól ez, én nem fogok ezért részletekbe bocsátkozni.

Sok gerillamarketing képet, videót már egyébként biztosan ismertek is, csak talán nem is tudjátok, hogy az gerilla marketing volt, amit láttatok. A képeken látható ötletektől kezdve, a flashmob videókon át a nagyobb szabású, már kicsit költségesebb kampányokig, mint ez a Coca-Cola videó.

Gerillamarketing ötletek -2015 marketing trendek, a gerillamarketing ereje: Axe reklám a vészkijáratoknálTalán a flashmobok (személyes kedvencem a bécsi pályaudvaron előadott Carmina Burana) a legismertebbek itthon, mivel videókként könnyen elterjednek hazánkban is, míg a képeken látható egyszerűbb, alacsonyabb költségvetésű, de szintén nagyon hatékony rajzok, táblák, plakátok már kevésbé ismertek.

Sajnálatos és meglepő egyszerre, hogy itthon még mindig nem terjedt el ez a fajta hirdetési módszer, hiszen pont a kisebb marketing büdzséjű cégeknek lettek ezek igazán kitalálva. A graffiti például – ami mindenkinek elsőre vagy az ocsmány falfirkákat, vagy a börtönbüntetést juttatja eszébe – egy kiváló, és a törvényekhez igazodva legális módja lehet a reklámnak. Ha van egy szabad falfelületed például, graffiti művészekkel ötletes, figyelemfelkeltő reklámfelületet varázsolhatsz belőle. Ha pedig szeretnél egy pár napig tartó üzenetet közölni vásárlóiddal, mi sem jobb erre, mint a bejáratod előtti járdára krétával rajzolt képes felhívás.

Sok minden beletartozik még a gerillamarketing kategóriába, például Huszti János ingyenesen elvihető képeket felsorakoztató utcai kiállítása is.

A lehetőségek tárháza korlátlan, csak egy kicsit másképp, kreatívan, out-of-the-box aggyal kell gondolkodni, és máris megtalálod a Neked való, többiek közül kiemelkedő ötletet. Legyen az egy falra vetített videó, a főtéren, céges pólókban egy táncos-zenés műsor kollégáiddal, egy figyelemfelkeltő szóróanyag (nem a hagyományos egyoldalas papír, hanem valami új forma, színvilág vagy éppen elhelyezés), vagy matricázás a város különböző helyein.
A leghatékonyabban kiaknázni persze ezeket a taktikákat is egy erőteljes közösségi média stratégiával és marketing automatizációval kombinálva lehetséges.

Látható, hogy sok minden változik, új trendek születnek idén is, sok régi változik, vagy újra előtérbe kerül. A legfontosabb, hogy tervezd meg, mit, mikor és hogyan csinálsz, és próbálj meg kreatív lenni és versenytársaid közül kiemelkedni. Tehát nem érdemes másolni a szomszéd bolt szórólapját, vagy Facebook bejegyzését, inkább Te legyél az, akit próbálnak majd lemásolni a többiek. Ebben persze elkelhet a segítség, de mi pontosan ezért vagyunk!Kattints ide, és kérj tőlünk ajánlatot, javaslatokat marketinged felpörgetésére!

Forrás: sosmarketing.hu

Tovább

Marketing stratégia: Gondolkozz legalább 3 lépéssel előre

Habár nem vagyok egy sakkbajnok, mégis mikor játszom, egész sokáig tudom tartani magam. Ennek egyetlen titka van, amit idővel tanultam csak meg: mindig legalább három lépéssel előre kell gondolkodni. Ha több, mint egy lépést tudsz előre számításba venni, a játékodban máris kialakul a stratégia, és minden egyes bábu máris egy hadsereg részévé válik. Nincsenek értelmetlen gyalog-áldozatok, elvesztett bábuk megtérülés nélkül.

És akkor most ültessük át ezt a gondolatot céged marketingjébe. Mintha eldobnál egy bowling golyót a pályán anélkül, hogy céloznál a bábuk felé, pont olyan, amikor pénzt ölsz egy szórólap legyártásába és kiszórásába, ami nem ösztönzi majd az olvasóját vásárlásra. Nincs sok értelme, ugye? És mégis megtörténik. Újra. És újra.

Ehelyett inkább érdemes lenne 3 lépéssel előre gondolkodni. Megosztok veled néhány ötletet bemelegítés gyanánt:

NYOMTATOTT REKLÁM

Lássuk be, a nyomtatott reklám drága, de rettentő hasznos lehet, ha jól használjuk. A legfontosabb, hogy elvezesse valahová az olvasódat. Készíttess egy fogadóoldalt például weboldaladon, aminek a linkje a hirdetésedben szerepel, és ezen az oldalon a reklámod üzenete folytatódjon, ösztönözze cselekvésre olvasóját (például iratkozzon fel hírleveledre, lépjen veled kapcsolatba ingyenes konzultációért, stb.) és adj meg egy határidőt a cselekvésre (például “Iratkozzon fel még ma hírlevelünkre az ajándék CD-ért”).  Ez lehetőséget ad arra, hogy beszélgetésbe kezdj leendő vásárlóddal, ami a harmadik lépésed lesz.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA

A közösségi média ma az első és legfontosabb hely, ahol vásárlóiddal (leendő és meglévő) beszélgetni tudsz. Erről szól az egész. Nagyon fontos, hogy mindig beszélgetést kezdeményezz, ne pedig csak kijelentéseket tegyél. Ha a követőidet ráveszed, hogy véleményt alkossanak, kapcsolatot teremtsenek márkáddal, jó úton haladsz. A legfőbb célod az kell legyen, hogy kizárólagos érdeklődésüket elnyerd céged és termékeid iránt. Ha jól csinálod – minőségi információkat szolgáltatva -, akkor is időbe fog telni, de megéri.

NÉVJEGYKÁRTYA

Na ez az igazán trükkös. Mindannyian úgy vagyunk programozva, hogy a névjegykártyákat kicsit másképp kezeljük, mintha csak egy darab szalvétára írnának fel nekünk egy telefonszámot. Ha csak bekerülsz vele valakinek a partnerlistájába, vagy bejelöl LinkedIn-en, az elég drága ismerettség lesz, ráadásul az esetek többségében innen kamatoztatni sem tudod. Ha mégis sikerül, minden bizonnyal további idő, de még valószínűbb, hogy további pénz befektetésébe kerül. Azonban, ha valami plusz értéke van névjegykártyádnak, például a weboldalad egy céloldala szerepel a hátulján, ami egy egyedi bemutatót tartalmaz csak a névjegykártyád tulajdonosaira szabva, esetleg egy egyedi, ütős, határidőhöz kötött ajánlatot is, máris nyert ügyed van, hiszen direkt forgalmat is hozhat. Talán így sem él sokkal tovább névjegykártyád, de sokkal magasabb célért áldozod fel.

WEBOLDAL

Ezen újra és újra meghökkenek. Több tízezer, százerer forintot is elköltöttél honlapodra, ugye? Azért, hogy bemutasd tudásod, portékád, és talán elvezesd látogatódat egy kapcsolati űrlaphoz? Talán… Ezzel soha nem fogod visszakapni azt a befektetett pénzt. Ehelyett, próbálj meg minél több inbound marketing eszközt használni vagy analizáld vevőid viselkedését egy követő szoftver segítségével. Ezáltal újabb hasznos tartalmakat hozhatsz létre, mint például egy ütős landing page-et (fogadó oldalt) vagy érdeklődőid számára érdekes blogbejegyzéseket, így alakíthatod weboldaladat egy igazi lead-generátorrá.

Amint eléred ezt a gondolkodásmódot, hamarosan rájössz, hogy milyen egyszerű is három lépéssel előre gondolkodni marketing stratégiád minden egyes eleménél.

Sokan ilyen kérdésekkel jönnek: ” Mi az a marketing terv és miért van arra szükség? Olyan, mint egy üzleti terv? Mit írjak bele? Van egyáltalán értelme? Nem szoktam tervezgetni előre, miért épp a marketing költségvetést tervezzem meg előre?”

Ezután még vagy 5 kérdés elhangzik, mielőtt válaszolhatnék.

Őszintén? A marketing az egyik legfontosabb dolog, amire az üzletedben figyelmet kell fordítanod. Legfőképp, ha sikeres üzletet szeretnél. A marketing egyenlő a pénzzel, ha jól csinálod, de a legtöbben nem fektetnek elég energiát a megtervezésébe. A marketing terv gyakorlatilag az útmutató a sikeres vállalkozás építéséhez, és a legfontosabb ahhoz, hogy ne vessz el céljaidhoz vezető utadon, a végső célhoz, mely az a sikerélmény, amikor az üzleted dolgozik a boldogságodért.

Forrás: www.sosmarketing.hu

Tovább
0 db

SOS Marketing - A Sikeres Online Stratégia

blogavatar

Okosodni szeretnél a marketing és design terén? Ez a blog nem azért van. Nem nálunk fogod kitanulni a szakma csínját-bínját, de segítünk, hogy átlásd a marketing és a design útvesztőit, bepillantást nyerj tevékenységünk miértjébe, és hogy jobban megértsd mik azok a szolgáltatások és miért szükségesek, amikkel segítségedre lehetünk.

Utolsó kommentek