Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Keresőoptimalizált szövegírás

Irány a kereső! Cél az első hely.

 

Előző bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy miért fontos a látogató és keresőoptimalizált szövegírás, illetve tartalom. Itt leírtuk azt is, miért a célközönségednek kell elsősorban szóljon amit írsz és nem a keresőrobotoknak. A keresőoptimalizálás csak ennek a szem előtt tartása után kezdődhet, annak ellenére, hogy párhuzamosan oda kell figyelnünk erre is.

A keresőoptimalizálás mondhatnánk, hogy nem egzakt tudomány, hiszen nincs rá egy kiadott szabályzat, sőt, a keresőrobotok napról napra újabb dolgokra “figyelnek fel”. Éppen emiatt a keresőrobot-okosítás miatt nagyon naprakésznek kell lennünk a témában, és oda kell figyelnünk az aktuális kereső trendekre.

 

Mti is jelent a keresőoptimalizálás?

keresőoptimalizálás keresőoptimalizált szövegíráss szövegírás google látogatószerzés online marketing tartalommarketing blogírás blogolás

A SEO jó magyarosan “seó”, “szeó”, de ha angolul helyesen ejtenéd, mert miért ne akkor “esz-í-ó”, vagyis a Search Engine Optimization. Én a magyart kedvelem inkább, ez a keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás az a tevékenység, mellyel egy weboldalt egy adott keresőszóra, keresőkifejezésre a keresőtalálati listákban előrébb juttatunk. Lehetőség szerint, optimális esetben az első helyre, de legalábbis az első oldalra.

Magyarországon alapvetően a Google keresőtalálati listájával foglalkozunk, mondhatjuk a Google-nek optimalizálunk. A keresők több, mint 96% a Google keresőjét használja, a többi kereső piaca 1-1 % mindössze.

Tovább olvasom...

 

Tovább

Mobilegeddon by Google, azaz “Hova tűnt a honlapom?”

2015. ÁPRILIS 21. AZ ÍTÉLET NAPJA.

Aki csomagolni kezdett tegnap, és családostul az autóba pattanva elhagyta az országot, annak jelzem, feleslegesen tette. Egyrészt mert ez elől nincs hová menekülni, másrészt pedig nem közvetlenül az életünk került veszélybe(bár határozottan érezni fogják egyesek), hanem a vállalkozásunkat “támadta” meg a legnagyobb keresőóriás, a Google.

Érvénybe lépett ugyanis a Google rendszerében egy új algoritmus, amely alapjaiban kavarja meg az eddigi mobilos keresési eredményeket.Készen áll céged a Google új algoritmusára? Ideje reszponzív honlapra váltanod!

MIT IS JELENT EZ PONTOSAN?

Az új algoritmusnak köszönhetően a Google mostantól a mobilbarát oldalakat részesíti előnyben, legalábbis, ha okostelefonról vagy táblagépről kezdeményezünk keresést.

A cég illetékesei ezt már két hónappal ezelőtt bejelentették, így hagyva időt a honlapok üzemeltetőinek, hogy igazodni tudjanak a változáshoz. Erre azért volt szükség, mert a Google adatai szerint az internetes forgalom 60 százalékban immáron mobilos felületről történik. Igen, 60 %, és ez hónapról hónapra emelkedik.

A Mobilgeddon kifejezés onnan ered, hogy ennek a lépésnek nagyon sok weboldalra nézve igenis végzetes kimenetele lesz. A legnagyobb veszélyben azok vannak, akik még csak nem is tudtak a változásról, azok, akik értetlenül nézték, “ahogy a szomszéd pakol, és családostul a kocsiba vágja magát”, vagyis felkészültek a Mobilgeddonra és új, mobiloptimalizált honlapot készíttettek.

A gyakorlatban ezt úgy kell elképzelni, hogy azok az oldalak, amik nem mobilbarát minősítéssel bírnak, gyakorlatilag láthatatlanok lesznek a mobilos keresők számára. Potenciális látogatóik, érdeklődők, leendő ügyfelek számára. Na persze nem tűnnek el teljesen ezek az oldalak, mindössze a keresési találati listában hátra sorolódnak. Leghátulra, legyen szó akár egy magas pagerank értékű, korábban nívós keresési helyezésekkel bíró oldalról. Ez pedig egy olyan világban, ahol a legnagyobb harc a találati listás helyezésekért folyik, elsöprő erejű.
A legszomorúbb persze az, hogy sokan még csak nem is tudnak ezekről a kőbe vésett törvényszerűségekről. Nekik sem késő, de mihamarabb érdemes szakemberhez fordulni, és orvosolni a hibát, különben komoly érvágásra számíthatnak vállalkozásuk online forgalmában.

NA DE MITŐL IS LESZ EGY OLDAL MOBILBARÁT?

Az új algoritmus azt vizsgálja, hogy az adott honlap, és annak aloldalai mobileszközön is kellő használhatóságot, megjelenést, vagyis felhasználói élményt biztosítanak-e. Nézi a betűméretet, a linkeket, a rugalmas, azaz a reszponzív felépítést.

A reszponzív vagy adaptív oldalak a mobilképernyő felbontásához alkalmazkodva – az egyes menüpontokat, képeket, grafikai elemeket egymás alá rendezve – jelenítik meg elemeiket, így a kis képernyőn is, legyen szó mobilról vagy táblagépről, tökéletes felhasználói élményt nyújtanak.

A Google a megjelenés mellett azt is figyeli, hogy a felhasználók mobilon is el kell tudjanak érni minden funkciót és műveletet.

AZ OLDAL BETÖLTÉSI SEBESSÉGE

Napjaink embere türelmetlen, kevés az ideje, gyorsan, hatékonyan akar információt szerezni, hiszen ő is folyamatos versenyfutásban él. A mobilos felületen még fontosabb, hogy a keresett tartalom, vagyis az  információ a lehető leggyorsabban elérhető legyen. Ezt a sebességet meghatározza az oldal kódja, a megjelenített képek mérete és nem utolsó sorban a honlap tárhelyét biztosító szolgáltató. Ez a betöltési sebesség nem csak a felhasználók számára fontos, hanem a keresőrobotok is figyelik és a rosszabb betöltődési idejű oldalak szintén hátrébb sorolódnak  keresési találatok között.

Amennyiben érdekel (persze hogy érdekel!), hogy a te oldalad mobilbarát, vagyis Google barát-e, itt ellenőrizheted le oldaladat a Google saját teszt oldalán.

Forrás: www.sosmarketing.hu

Tovább
0 db

SOS Marketing - A Sikeres Online Stratégia

blogavatar

Okosodni szeretnél a marketing és design terén? Ez a blog nem azért van. Nem nálunk fogod kitanulni a szakma csínját-bínját, de segítünk, hogy átlásd a marketing és a design útvesztőit, bepillantást nyerj tevékenységünk miértjébe, és hogy jobban megértsd mik azok a szolgáltatások és miért szükségesek, amikkel segítségedre lehetünk.

Utolsó kommentek