Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A mókus és a patkány PR csatája

A PR szakma egyik legismertebb szlogenje szerint „a mókus is patkány csak jobb a PR-ja”. A PR, vagyis a public relations „közönségkapcsolat” kiindulópontja, hogy mit gondolnak az emberek rólad, vagyis a cégedről. A mókus esetében a jó PR azt jelenti, hogy a népesség nagy része pozitív, szeretetteljes fényben látja őket.

Mi fán terem a PR? A mókus és a patkány PR csatájaA legtöbben örömüket lelik abban, hogy magokkal etessék őket, nevetgélnek azon, milyen aranyosan szaladgálnak a fákon, ugrálnak ágról-ágra, mondhatnánk „mókuskodnak”.

Ezzel szemben a patkányoknak már az idők kezdete óta rossz a PR-ja, ők a betegséghordozó, csatornákban élő, gusztustalan, koszos állatok.  És bár a Ratatouille című mesében is  ez a kiinduló szerepkör adatott nekik, mégis a történet előrehaladtával pozitív figurákként ismerjük meg őket , és igazán a szívünkbe lopják magukat- mondhatnánk, hogy ez a mese egy igazi PR kampány az egyébként "rosszhírű" patkányok számára.

És mégis ennek ellenére is, a mai napig a patkányok nem a szívünk csücskei. Habár alapvetően alig eltérő a két állatfaj, mégis más kép került be róluk a köztudatba.

Mit is mond ez nekünk? Először is a "jó PR" az egyik legfontosabb ahhoz, hogy az embereket a saját oldaladra állítsd.  De mit nevezünk jó PR-nak? A jó PR azt jelenti, hogy széles körökben jó hírneved van és mindenki tudja, hogy Tied az a cég, amelyik a piacodon elsőrangú, minőségi termékeket és szolgáltatásokat nyújt vevőidnek, és elismerik legmagasabb színvonalú ügyfélszolgálatodat.

Mindenannyian erről álmodunk persze, de mi van azokkal, akik még nem tartanak itt? Akiknek gyakorlatilag csak az a néhány már meglévő vásárlója tudja, hogy egyáltalán létezik? Hogyan ismertetheted meg új emberekkel céged egyedi erősségeit?

Minden cégnek, mely másokkal kapcsolatba kerül, szüksége van arra, hogy pozitív képet mutasson magáról és tevékenységéről a világnak. Mi másért lenne azoknak a cégeknek is weboldala, melyek nem értékesítenek közvetlenül azon keresztül?! Igen, a weboldal is egyfajta PR eszköz – manapság talán az egyik legfontosabb.

Számtalan módja van persze, hogy új ügyfeleket szerezz. Az egyik legalapvetőbb, hogy további ajánlásokat, hirdetést, kapcsolatépítést kérsz elégedett vásárlóidtól – nagyon fontos, KÉRD MEG ŐKET: maguktól ugyanis nem biztos, hogy ajánlgatni fognak. Megkérni őket viszont ingyen van, nem igaz?

A reklám, legyen az nyomtatott vagy online médiában, bizonyított módja az ismertség növelésének. De a kínálat napról napra bővül, a választás egyre nehezebb. Az online média agresszív előre törése ellenére is még a mai napig rettentő erős a nyomtatott sajtó jelentősége. Az emberek bizonyos dolgokról jobb szeretnek nyomtatott formában olvasni, bizonyos magazinokhoz, napilapokhoz továbbra is ragaszkodnak. Fontos tehát okosan választani, hogy a marketing célra fordított pénz ne pénzkidobás legyen. A számodra megfelelő médiaeszköz kiválasztásáról bővebben itt olvashatsz.

A mókus is patkány jobb marketinggel

Kisvállakozásként is van lehetőséged a hagyományos értelemben vett PR-ra. Egyszerűen be kell kerülnöd az újságírók látókörébe. Megteheted ezt különböző rendezvényeken, szakmai fórumokon való részvétellel, illetve megfelelő kapcsolatépítéssel. Persze manapság az online médáival sokkal egyszerűbb, hiszen tematikus weboldalakon, blogokban, fórumokon, tartalommegosztó oldalakon (YouTube, Pinterest) megjelenni igazi kincs egy kisvállalkozás számára, és ami nem elhanyagolható előny, ezek többnyire ingyenesek.

Rengeteg különböző elemből áll a PR. Jelentsen az kiállításokon, rendezvényen való megjelenést, jótékonyságot vagy szponzorálást  (akár a legkisebb formájában is), újságcikket, online PR, közösségi média vagy egy bemutató film, a fő célok mindig változatlanok; a céged megismertetése közönségeddel, vevőiddel, termékeid, szolgáltatásaid megszeretettetése és a lojalitás megszerzése és megerősítése. A PR  ezeknek a céloknak az elérését segítő kommunikáció tudatos szervezését jelenti. És a hangsúly mindig a tudatoson van.

Összességében be kell látnunk: kemény üzleti világban élünk, és csak akkor van esélyed előnyhöz jutni, ha folyamatosan használod a megfelelő reklám és PR eszközöket és következetesen építed fel saját márkádat (branding), hogy a célcsoportod megtudja milyen jó is vagy!

Forrás: www.sosmarketing.hu

Tovább

Marketing stratégia: Gondolkozz legalább 3 lépéssel előre

Habár nem vagyok egy sakkbajnok, mégis mikor játszom, egész sokáig tudom tartani magam. Ennek egyetlen titka van, amit idővel tanultam csak meg: mindig legalább három lépéssel előre kell gondolkodni. Ha több, mint egy lépést tudsz előre számításba venni, a játékodban máris kialakul a stratégia, és minden egyes bábu máris egy hadsereg részévé válik. Nincsenek értelmetlen gyalog-áldozatok, elvesztett bábuk megtérülés nélkül.

És akkor most ültessük át ezt a gondolatot céged marketingjébe. Mintha eldobnál egy bowling golyót a pályán anélkül, hogy céloznál a bábuk felé, pont olyan, amikor pénzt ölsz egy szórólap legyártásába és kiszórásába, ami nem ösztönzi majd az olvasóját vásárlásra. Nincs sok értelme, ugye? És mégis megtörténik. Újra. És újra.

Ehelyett inkább érdemes lenne 3 lépéssel előre gondolkodni. Megosztok veled néhány ötletet bemelegítés gyanánt:

NYOMTATOTT REKLÁM

Lássuk be, a nyomtatott reklám drága, de rettentő hasznos lehet, ha jól használjuk. A legfontosabb, hogy elvezesse valahová az olvasódat. Készíttess egy fogadóoldalt például weboldaladon, aminek a linkje a hirdetésedben szerepel, és ezen az oldalon a reklámod üzenete folytatódjon, ösztönözze cselekvésre olvasóját (például iratkozzon fel hírleveledre, lépjen veled kapcsolatba ingyenes konzultációért, stb.) és adj meg egy határidőt a cselekvésre (például “Iratkozzon fel még ma hírlevelünkre az ajándék CD-ért”).  Ez lehetőséget ad arra, hogy beszélgetésbe kezdj leendő vásárlóddal, ami a harmadik lépésed lesz.

KÖZÖSSÉGI MÉDIA

A közösségi média ma az első és legfontosabb hely, ahol vásárlóiddal (leendő és meglévő) beszélgetni tudsz. Erről szól az egész. Nagyon fontos, hogy mindig beszélgetést kezdeményezz, ne pedig csak kijelentéseket tegyél. Ha a követőidet ráveszed, hogy véleményt alkossanak, kapcsolatot teremtsenek márkáddal, jó úton haladsz. A legfőbb célod az kell legyen, hogy kizárólagos érdeklődésüket elnyerd céged és termékeid iránt. Ha jól csinálod – minőségi információkat szolgáltatva -, akkor is időbe fog telni, de megéri.

NÉVJEGYKÁRTYA

Na ez az igazán trükkös. Mindannyian úgy vagyunk programozva, hogy a névjegykártyákat kicsit másképp kezeljük, mintha csak egy darab szalvétára írnának fel nekünk egy telefonszámot. Ha csak bekerülsz vele valakinek a partnerlistájába, vagy bejelöl LinkedIn-en, az elég drága ismerettség lesz, ráadásul az esetek többségében innen kamatoztatni sem tudod. Ha mégis sikerül, minden bizonnyal további idő, de még valószínűbb, hogy további pénz befektetésébe kerül. Azonban, ha valami plusz értéke van névjegykártyádnak, például a weboldalad egy céloldala szerepel a hátulján, ami egy egyedi bemutatót tartalmaz csak a névjegykártyád tulajdonosaira szabva, esetleg egy egyedi, ütős, határidőhöz kötött ajánlatot is, máris nyert ügyed van, hiszen direkt forgalmat is hozhat. Talán így sem él sokkal tovább névjegykártyád, de sokkal magasabb célért áldozod fel.

WEBOLDAL

Ezen újra és újra meghökkenek. Több tízezer, százerer forintot is elköltöttél honlapodra, ugye? Azért, hogy bemutasd tudásod, portékád, és talán elvezesd látogatódat egy kapcsolati űrlaphoz? Talán… Ezzel soha nem fogod visszakapni azt a befektetett pénzt. Ehelyett, próbálj meg minél több inbound marketing eszközt használni vagy analizáld vevőid viselkedését egy követő szoftver segítségével. Ezáltal újabb hasznos tartalmakat hozhatsz létre, mint például egy ütős landing page-et (fogadó oldalt) vagy érdeklődőid számára érdekes blogbejegyzéseket, így alakíthatod weboldaladat egy igazi lead-generátorrá.

Amint eléred ezt a gondolkodásmódot, hamarosan rájössz, hogy milyen egyszerű is három lépéssel előre gondolkodni marketing stratégiád minden egyes eleménél.

Sokan ilyen kérdésekkel jönnek: ” Mi az a marketing terv és miért van arra szükség? Olyan, mint egy üzleti terv? Mit írjak bele? Van egyáltalán értelme? Nem szoktam tervezgetni előre, miért épp a marketing költségvetést tervezzem meg előre?”

Ezután még vagy 5 kérdés elhangzik, mielőtt válaszolhatnék.

Őszintén? A marketing az egyik legfontosabb dolog, amire az üzletedben figyelmet kell fordítanod. Legfőképp, ha sikeres üzletet szeretnél. A marketing egyenlő a pénzzel, ha jól csinálod, de a legtöbben nem fektetnek elég energiát a megtervezésébe. A marketing terv gyakorlatilag az útmutató a sikeres vállalkozás építéséhez, és a legfontosabb ahhoz, hogy ne vessz el céljaidhoz vezető utadon, a végső célhoz, mely az a sikerélmény, amikor az üzleted dolgozik a boldogságodért.

Forrás: www.sosmarketing.hu

Tovább
12
»

SOS Marketing - A Sikeres Online Stratégia

blogavatar

Okosodni szeretnél a marketing és design terén? Ez a blog nem azért van. Nem nálunk fogod kitanulni a szakma csínját-bínját, de segítünk, hogy átlásd a marketing és a design útvesztőit, bepillantást nyerj tevékenységünk miértjébe, és hogy jobban megértsd mik azok a szolgáltatások és miért szükségesek, amikkel segítségedre lehetünk.

Utolsó kommentek