Még nincs 10 éve sem, hogy 2006-ban a Facebook még csak az amerikai egyetemi közösségek között elképesztően gyors növekedésbe kezdett, pár éven belül pedig az egész világot behálózta. 3 évvel később kelt életre a “Like” gomb, melyet a Facebok alkotói először “awesome” (=fantasztikus, elképesztő) gombnak akartak elnevezni.Nos, érdekes lett volna hallani ha ez a szó vált volna hasonlóan nemzetközivé és már-már szomorúan magyarrá a “lájkolás”-hoz hasonlóan. Persze a nemzetközileg érthető “thumbs up”, vagyis a felfelé mutató hüvelykujj már önmagában is tökéletesen működik, de tény, hogy így könnyebb szavakba önteni.
(Forrás: flickr)
Az évek során a “Like” gomb a Facebook brandjének részévé vált, hiszen ez a közösségi oldal egyik legfontosabb része, egymás videóinak, gondolatainak, tartalmainak kedvelése, és ennek a legegyszerűbb, nonverbális kimutatása egy egyszerű gomb segítségével.